2 stycznia 2015

Najczęściej czytane posty z 2014 roku

Rok 2014 już definitywne dobiegł końca. To dobry czas, aby przedstawić kolejne podsumowanie - tym razem dotyczące samego bloga. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zostało na nim opublikowane w sumie 224 postów, czyli mniej niż w poprzednich latach (366 w 2013, 240 w 2012). Spadek liczby postów był jednak wprost proporcjonalny do liczby odwiedzin bloga, która w ubiegłym roku wynosiła 137819 wejść, co stanowi 64,5% wszystkich dotychczasowych odwiedzin. Poniżej przedstawiam listy dziesięciu najpopularniejszych recenzji i artykułów. Z recenzji najczęściej czytane były oczywiście opisy tegorocznych premier, ale w pierwszej dziesiątce znalazło się też miejsce dla jednego starszego albumu (dużo starszego, bo z... 1967 roku). Na liście najczęściej czytanych artykułów dominują natomiast posty z cyklu "Najważniejsze utwory...", co również nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem, bo posty z tej serii zawsze były bardzo poczytne. Zaskoczeniem było dla mnie natomiast to, która część znalazła się na pierwszym miejscu - nie spodziewałem się, że właśnie ona będzie miała najwięcej wyświetleń z tego roku.


Najczęściej czytane recenzje:


1. Pink Floyd - "The Endless River" (1501 wyświetleń)
2. AC/DC - "Rock or Bust" (655 wyświetleń)
3. Judas Priest - "Redeemer of Souls" (621 wyświetleń)
4. Opeth - "Pale Communion" (443 wyświetleń)
5. Queen - "Queen Forever" (328 wyświetleń)
6. Slash - "World on Fire" (238 wyświetleń)
8. Queen - "Live at the Rainbow '74" (235 wyświetleń)
9. Phil Rudd - "Head Job" (227 wyświetleń)
10. Wishbone Ash - "Blue Horizon" (216 wyświetleń)



Najczęściej czytane artykuły:


1. Najważniejsze utwory Depeche Mode (536 wyświetleń)
3. Płyty winylowe vs. kompaktowe (389 wyświetleń)
4. Najlepsze albumy koncertowe (355 wyświetleń)
5. Najważniejsze utwory Judas Priest (300 wyświetleń)
7. Najważniejsze utwory AC/DC (260 wyświetleń)
8. Najważniejsze utwory Megadeth (235 wyświetleń)
10. Najważniejsze utwory The Rolling Stones (227 wyświetleń)




Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy w ciągu ubiegłego roku regularnie czytali bloga i zapraszam także w tym roku ;)

4 komentarze:

  1. Czytam od jakiegoś czasu regularnie Twojego bloga. Jest w nim ciekawie aczkolwiek zdziwiłem się, ze wpisy dotyczące rankingów utorów poszczególnych artystów cieszą się aż takim wzięciem. Uważam, że wpisy inne masz o niebo ciekawsze. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Najważniejsze utwory..." to przecież nie rankingi, a artykuły o najciekawszych kompozycjach danego wykonawcy (wybieranych w miarę możliwości obiektywnie) wraz ze szczegółowymi informacjami i często z wypowiedziami muzyków na ich temat. Dla fanów tych wykonawców takie teksty są z pewnością prawdziwą kopalnią ciekawostek, zebranych z różnych źródeł w jedno miejsce. Kolejność utworów jest zawsze chronologiczna, w przeciwieństwie do rankingów, na których zawsze jest hierarchizacja.

      Szerze jednak pisząc, kiedy wymyśliłem ten cykl, nie spodziewałem się, że spotka się z takim zainteresowaniem i będzie kontynuowany przez tyle miesięcy ;)

      Usuń
  2. Źle mnie zrozumiałeś albo ja kiepsko się wypowiedziałem. Oczywiście ranking to nie "najważniejsze utwory". Tylko w pierwszej chwili wydaje się temat dość banalny. W zasadzie fani czy nawet tylko słuchacze danego artysty zestaw tych najważniejszych piosenek znają. Mogło by tym samym wydawać się ,że wpisy powinny być mniej atrakcyjne a jednak proszę...
    Poza tym ponownie dzięki za to że piszesz i że robisz to ciekawie. Zwłasza, często poruszasz tematy artystów dobrze mi znanych ale tak jakoś przeze mnie omijanych.. trafiają się też nieznani :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu to słowo "ranking" wydawało mi się nieodpowiednie ;) Ja z kolei nie do końca trafnie użyłem słowa "fani". Oczywiście nie chodziło mi o osoby, które wiedzą o swoim ulubionym wykonawcy wszystko, posiadają wszystkie książki na jego temat itd. Raczej chodziło mi o osoby, które zaczynają dopiero fascynować się tym zespołem, albo ich wiedza na jego temat nie jest jeszcze zbyt wielka - taka lista szczegółowych opisów najważniejszych utworów na pewno im się przyda. Zresztą często na bloga trafiają ludzie, którzy wpisywali w googlach "historia powstania >tytuł jakiegoś utworu<". W przypadku wielu zespołów trudno znaleźć takie informacje w Internecie - w każdym razie w języku polskim. Jestem pewien, że o niektórych można przeczytać tylko na moim blogu - na pewno o utworach Wishbone Ash nie było wcześniej w Internecie ani słowa w języku polskim (akurat tej części zabrakło trochę wejść, żeby trafić na powyższą listę, ale była blisko).

      Również pozdrawiam ;)

      Usuń